maandag 16 november 2009

Fortune Part II

Ik opende mijn ogen en sprong mijn bed uit. De computer aan en ging naar de pagina van Facebook. De volgende tekst staarde mij weer ongeduldig aan: 'magic fortune cookies, come back daily for a new fortune cookie.' Ik realiseerde mij dat dit het begin van een dagelijkse routine aan het worden was, een verslaving in spe. Ik bouwde de spanning op door eerst nog even thee te zetten en te douchen. Tijd om mezelf aan te kleden gaf ik me niet.
Ik ging weer half naakt zitten voor mijn laptop en pakte virtueel een Magic Fortune Cookie uit. Net zo makkelijk als gister.

Julie opened a fortune cookie and her fortune was: "Advancement will come with hard work."

Hier moest ik even over na denken. Ik was aan het studeren, of in ieder geval ik deed een poging tot. Concentratie is nooit mijn sterkste punt geweest, maar ik wilde dat tentamen wél halen. Dus ik kwam tot de conclusie dat dit wederom klopte als een bus. Het zal uiteindelijk wel een hoge mate van self fullfilling hebben, maar dat negeerde ik. Het was gewoon zo! Ik hoefde geen moment te twijfelen en klikte op 'publiceren'. En voelde mij weer goed.
Het begon te lijken op een soort zelf therapie, een hele goedkope en waarschijnlijk een van hele slechte kwaliteit, met een kortstondig resultaat. Maargoed kortstondig geluk is ook geluk dacht ik!

Dit was mijn fortune voor vandaag en ik besloot mij ernaar te gedragen. Ik hulde mijn lichaam in kleding en ging studeren, hard studeren.

Morgen weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.