zondag 15 november 2009

Fortune

Ik kijk naar buiten en het regent, zoals elke dag deze week. Het lijkt er ook op alsof de dagen geen dagen zijn, maar verlengde avondschemeringen. Ik probeer maar te studeren.
Terwijl ik mij op mijn studie probeer te focussen, wat in de vroege ochtend beter lukt dan op welk ander tijdstip dan ook, open ik toch facebook. Het stemmetje wat zei: 'laat je niet verleiden, laat je niet verleiden, probeer je nou een een keer langer dan 10 minuten te concentreren, je kan het best dus laat je nou eens een keer NIET verleiden', was niet dominant genoeg. En voor ik het wist staarde de startpagina van facebook mij op een zielige manier aan. Ik staarde terug en wat mij gelijk opviel was te tekst: "Julie, do you want to know your fortune? Open a fortune cookie." Ach waarom niet ik zou best mijn fortune willen weten, zeker op dit moment. Even twijfelde ik: 'doe ik hieraan mee? Ja, ik doe hieraan mee.' Ik deed het, ik opende virtueel een fortune cookie. (Ik moet zeggen dat dit makkelijker is dan wanneer je een echt fortune cookie moet openen.) De computer vroeg nog of ik mijn fortune echt wilde publiceren en ik dacht JA, waarom niet. Dus klikte op 'publiceren', waardoor vervolgens de volgende tekst mij overtuigend aanstaarde op mijn beeldscherm: Julie opened a fortune cookie and her fortune was: "Your judgement is a little off at this time... rely on friends." Nu was ik op het punt dat ik mezelf de vraag moest stellen of ik dit zou moeten geloven? Ik analyseerde mijn situatie, de status van mijn 'zijn' en ik kwam tot de conclusie dat ik hier vandaag in zou geloven. Het zou me helpen. Ik dacht hier nog even over na en besloot het in de praktijk te brengen. Ik belde een vriend en het hielp, daarna belde ik nog een vriend en het hielp nog meer. Het werkte verslavend. Ik belde nog een vriend, maar die nam niet op. Jammer, die belt mij wel terug. Dat hoopte ik tenminste, omdat al deze goede adviezen en luisterende oren mij anders wel heel veel geld zouden kosten. Maar andere kant, geld maakt niet gelukkig.
Mijn gedachten waren steeds meer geordend en mijn 'zijn' werd ook weer duidelijk.
Gelukkig heb ik mij laten verleiden. Fijn.

Morgen open ik weer een fortune cookie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.