vrijdag 18 september 2009

Another Day at the Office


Terwijl ik achter mijn computer zit te dagdromen, valt mijn blik op mijn slordig rood gelakte nagels. Met deze staat van mijn nagels kan ik eigenlijk niet op mijn werk verschijnen. Maargoed het is vrijdag en dan is alles anders, ook op werk!
Arrow Jazz FM. Barry White; “I can’t get enough of your love babe”
Ik kijk naar buiten en zie links een viaduct van de snelweg, recht voor mij een stukje onbebouwde grond omsloten door een hekwerk en rechts een kantoor. Slotervaart.
Het is mooi weer buiten; de lucht is blauw, de zon schijnt en er staat een zachte wind. Een echte herfstdag. Naar buiten, dat wil ik. Dus ik besluit even naar buiten te gaan, Delftlandsplein. Het plein wordt omringt door een Lidle, Blokker, Kruitvat, Bruna, een Islamitische broodjes winkel, snackbar, leegstaande winkels en een Albert Heijn. Zoals altijd kies ik de Albert Heijn, waar ik, zoals altijd, eerst een jongen van de beveiliging moet passeren. Ik koop runderrookvlees licht gezout en een klein pakje yoghurt. Ik loop terug via dezelfde weg en passer een auto met ingeslagen ruit. Ik concludeer dat de TomTom nog steeds populair is, zeker als hij gratis is.
Terug achter mijn bureau. Arrow Jazz FM; het nieuws; de tafel van vijf is van de tv gehaald. ‘Gelukkig, dat hadden ze al veel eerder moeten doen’, denk ik.
De tijd gaat langzaam. Na een paar keer te telefoon opgenomen te hebben, standaard werkzaamheden te hebben verricht en nog een paar keer naar mijn nagels te hebben gekeken en mij afgevraagd te hebben waarom ik toch op deze manier naar mijn werk ben gegaan, is het dan eindelijk 17.30. Tijd om naar huis te gaan.
Al fietsend doe ik mijn ogen dicht en voel hoe de wind mijn haren raakt en de zon mijn gezicht.
Bij thuiskomst ga ik haastig op zoek naar de nagellakremover, gevonden. Met vers gelakte rode nagels, spring weer op mijn fiets op weg naar vrienden, eten, rode wijn en praten, heel veel praten.

Vrijdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.