dinsdag 13 april 2010

Hoe kan je optimaal ZICHTBAAR zijn?

Zoals elke ochtend, dus ook deze ochtend, schuif ik met een kop thee voor mijn laptop en open als eerst mijn mail. Mijn oog viel op het mailtje met de afzender 'Iedereen elke dag plezier'. 'Wat of wie kon dat zijn?', vroeg ik me af.
Mijn (te) nieuwsgierige persoonlijkheid stak weer de kop op en ik klikte op de link in het mailtje. Zo werd ik direct geleid naar de 'iedereen-elke-dag-plezier-website'. Nu viel het kwartje; ik was hier vorige week in half bewustzijn (via mijn LinkedIn account) lid van geworden.
Ik scande de site om te kijken waar ik mee te maken had en stuitte op verschillende leuke en/of interessante dingen, zoals 'ben je blij met je achternaam?', 'wat is jouw spreuk van de dag?', 'Alcohol en obesitas dodelijker dan kanker', etc etc. Mijn ogen bleven hangen op de vraag van een communicatie-en netwerktrainer,authenticiteitscoach,inspirator,motivational speaker,business consultant en connector: 'Hoe kan je optimaal ZICHTBAAR zijn?'
Ik wilde hier op te reageren, want ik vond er wel wat van. Wat ik er precies van vond, wist ik nog niet en besloot daarom mijn gedachten te structuren en te formuleren onder een (te hete) douche van 20 minuten.

Rood en dampend nam ik weer plaats achter het scherm en staarde naar het lege vakje waar mijn 'comment' in moest komen te staan. Ik begon te typen en dit was het resultaat:

'Door jezelf te zijn, te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Dan val je vanzelf op zonder moeite te doen. Hier is echter wel zelfkennis voor nodig, maar op dat punt kan iedereen komen die ervoor open staat om zichzelf te leren kennen en vanuit daar zichzelf te ontwikkelen naar een completer mens: je(echte)zelf. Dan ben je zichtbaar voor zowel jezelf als anderen.'


Ik klikte op 'add comment'.

Daar stond zwart wit wat ik vond.
Terwijl ik nog even naar mijn comment zat te staren kwam er een andere vraag in mij op:
'Hoe kan je optimaal ONZICHTBAAR zijn?'

Met deze vraag en een boterham met pindakaas begon ik mijn dag.

Binnenkort zal ik hierop terugkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.