zaterdag 3 april 2010

Zomaar een regenachtige dag. April.

Ik heb het koud, maar weiger op een of andere manier de verwarming aan te zetten. Ik zet een kop groene thee en met mijn haren nog nat en mijn badjas aan ga ik achter mijn computer zitten. Het regent buiten. Het is april.
Nadat ik mijn mail en neurotisch mijn facebook pagina heb bekeken, besluit ik maar eens virtueel een fortune cookie te trekken: 'Creating an abundant life is your birthright. 21 38 46 54 58 02'. Hier besluit ik even over na te denken, en waarom staat daar een telefoonnummer achter, om te vragen (en heel veel geld te betalen) voor een uitgebreidere fortune voorspelling? Niet veel later besluit ik ook om mij aan mijn andere verslaving toe te geven: mijn daghoroscoop. Gelukkig vandaag wat positiever dan de laatste week, dat is aardig van degene die zich astroloog noemt en die de meest interessante voorspellingen waarschijnlijk onder invloed gisteravond allemaal uit zijn/haar duim heeft gezogen.
Mijn kop thee is op, zet het water weer aan voor een nieuwe, besmeer de net getoaste boterham met honing en strijk weer achter mijn computer neer. Het regent nog steeds, harder. Hier word ik niet vrolijker van en besluit vandaag verliefd te zijn. Op wie of wat doet er niet toe, maar gewoon omdat het een fijn gevoel geeft. En het lukt aardig.
Ik kleed mij aan, pak mijn spullen en fiets, door de regen, verliefd op alles, niets en meer dan ooit, naar de persoon die op mij wacht om te eten, te drinken en te dansen totdat de zon weer gaat schijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.