dinsdag 9 februari 2010

Doppelganger, ik moet er ook een!

Zoals elke ochtend zet ik mijn computer weer aan, zet ik thee, het liefst groene, bekijk en overdenk mijn daghoroscoop en check vandaag ook mijn facebook pagina. Ik check mijn facebook pagina niet elke dag aangezien ik mij wil behoeden voor de verleiding om als een soort bezetene andere mensen te gaan begluren, dat is namelijk nu weer mogelijk aangezien niet iedereen zijn nieuwe privacy instellingen aangepast heeft. Maar vandaag kon ik het aan. Ik was sterk om de verleiding te weerstaan, ik voelde het. Ook omdat er een tijdsdruk op mijn ochtend rituelen zat, aangezien ik om 9.00 op mijn werk verwacht werd. Het liefst iets eerder. Ik log in en het eerste wat ik zie is de vraag van iemand of zij ook een 'doppelganger' heeft. 'Wat is hier aan de hand', dacht ik. Dit maakte me nieuwsgierig. Ik moest dit uitzoeken. Al naar beneden scrollend kwam ik erachter dat allemaal mensen, 'vrienden' genaamd, hun profiel foto al hadden veranderd in hun doppelganger. Oftewel een bekende binnen-of buitenlandse ster, waar hij/zij op lijkt. Dat krijg je als je dagen lang niet inlogt om je te beschermen tegen allerlei verleidingen, ik mis dus ook veel daardoor; een nieuwe hype! Toch vaker inloggen en dan soms maar toegeven aan de verleiding op mijn zwakkere momenten. Ik kijk ondertussen snel op de klok; shit, nog 10 minuten en dan moet ik echt weg. Dat 'liefst iets eerder' op mijn werk komen zat er al niet meer in. Ik gaf mijzelf nog twee minuten om mij bezig te houden met het fenomeen 'doppelganger'. 'Moet ik er nou ook een?', vroeg ik me af terwijl onder het tanden poetsen mijn hakken aan probeerde te trekken. Ik moest er op zijn minst over nadenken wie mijn 'doppelganger' wel niet kon zijn. Ik besloot uit te loggen en mij niet gek te laten maken, aangezien ik nu wel heel hard moest fietsen naar mijn werk om 'het liefst gewoon op tijd te komen' (zoals de waarschuwing van mijn baas, na weken lang te laat komen, vriendelijk doch dringend klonk). Al rennend van de trappen, besloot ik dit grondig en goed aan te pakken door eerst research te gaan doen naar mogelijke doppelgangers, waarna ik de mensen uit een paar opties zou laten kiezen die mij de laatste tijd het vaakst zien, zodat ik jullie binnenkort kan voorstellen aan mijn doppelganger of was ik iemands anders doppelganger?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.