zondag 7 februari 2010

Een nieuwe verslaving

8.00. De wekker gaat. Met 9 uur slaap nog in mijn lichaam zoek ik de douchespullen bij elkaar, trek mijn badjas binnenstebuiten aan en loop over de gang zo onopvallend mogelijk naar de douche. Ik neem de linker douche, zoals altijd. Voordat ik mijn badjas uitdoe, zet ik de douche eerst aan zodat het water alvast warm kan worden, zoals altijd. Het water is warm dus ik kan eronder. De eerste 10 minuten staar ik doelloos voor mij uit, zonder eigenlijk bewust te zijn dat ik wakker ben. Na 10 minuten ontwaak ik abrupt uit deze trance doordat iemand de deur van de douche naast mij hard dichttrekt. De rechter douche is nu ook bezet. Ik had een buurman of vrouw, die nu waarschijnlijk ook eerst de douche aanzette voordat hij/zij eronder sprong. Langzaam word ik wakker, was mijn lichaam voor de misschien al tweede keer (de eerste wasbeurt had ik in mijn onderbewust al gehad). Mijn hersenen beginnen ook langzaam te ontwaken en dus te denken. Ik denk aan alles wat ik vandaag, maar niet alleen vandaag maar ook de rest van de week, maanden en jaren moest en wilde gaan doen. Ik besef me dat ik nu op een punt in mijn leven ben dat ik nog alles kan doen. Maar ik wil zoveel. Te veel om in een dag, een week een maand of een jaar te kunnen doen. Ik moet prioriteiten stellen en dus keuzes maken. Dat is moeilijk, zeker om 8.00 's ochtends onder de douche. Nog diep in gedachte droog ik mij snel af en loop terug over de gang naar mijn fijne huis. Ik laat een spoor van water na. Naakt sta ik voor mijn uitpuilende kledingkast. Wat moet ik aan? Dit was al de eerste keuze die ik vandaag moest maken, een hele moeilijke keuze. Uiteindelijk zit ik aangekleed met een kop muesli en brandnetel thee voor mijn laptop. Het is weer tijd. Al kauwend open ik de pagina, waar ik mijn daghoroscoop opzoek. Elke dag, de laatste maand.

Mars is de afgelopen maanden tegen de stroom in gezweefd in het deel van jouw horoscoop dat over het onderbewuste gaat, Maagd. Het gevolg: heftige dromen en herinneringen aan mensen uit het verleden. Vind je dat vervelend? Realiseer je dan dat die dingen nu boven komen drijven zodat je straks weer onbekommerd door kunt met je leven.

OK, hier kan ik wat mee. Ik zette mijn laptop uit, pakte mijn spullen en begon aan mijn dag. Zoals elke dag met nog steeds dezelfde vragen en veelheid aan mogelijkheden en de daaraan verbonden keuzes.
Terwijl ik naar mijn fiets loop, verheug ik mij alweer op morgen, 8.15, dat ik weer mijn laptop aanzet en naar de horoscoop pagina ga (die inmiddels in mijn favoriete bladwijzers staat) in de hoop een antwoord te vinden op tenminste één van de vragen die ik heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.