dinsdag 16 februari 2010

TIP: Schoon kunstgebit = Witte was

Heb je ook wel eens dat je witte was er niet meer wit uitziet? Het meer en deel van de wassende samenleving moet deze vraag helaas beantwoorden met een volmondige ‘JA’. Dit is, zeker voor de gelukkige huisvrouw, de student of de gewone man een zeer irritante constatering. Maar wat doe je eraan?
Met het volgende stappenplan kan het probleem ontrafeld, aangepakt en verholpen worden. Of toch niet?
Als eerst moeten we terug naar de oorzaak gevolgd door een eerlijke zelfreflectie. Je stelt jezelf daartoe de volgende vragen: ‘wat voor wasser ben ik en wat is er (misschien daardoor) misgegaan?’ Hierna moet het verkregen zelfinzicht en de achterhaalde oorzaak omgezet worden in actie. De actie voor de wat slordige wassers onder ons zou kunnen zijn dat er voordat de witte was de trommel vult, de trommel grondig geïnspecteerd wordt op ander kleurige achtergebleven sokken en dat er vervolgens een speciaal wasmiddel voor witte was gebruikt wordt in plaats van ‘color’ wasmiddel bij gebrek aan beter.
Uit eigen ervaring kan ik, na jaren van vallen en opstaan, eindelijk zeggen dat ik nu tot de meest perfectionistische witwassers behoor. Ik inspecteer altijd grondig de rommel alvorens ik de witte was erin doe en gebruik ook de witste van de witste poeders, doordat ik mij jaren lang heb laten indoctrineren door de dwingende witwas reclames. Dit heeft mij bergen geld gekost en helaas kreeg ik nooit de witte was ervoor terug die mij beloofd was. Niet stralend en gelukkig, maar het hing elke keer weer zielig en vaal op mijn rekje.
Niet alleen mijn witte was, maar zelfs ik werd er verdrietig van.
En toen, een jaar geleden, kreeg ik dé TIP die mijn wassende leven deed veranderen en mijn witte was weer écht wit liet zijn. Steradent.
Zou dit de oplossing kunnen zijn? Wel een vreemde oplossing. Ik besloot hier nog een nachtje over te slapen. De volgende ochtend ontwaakte ik vastberaden en ondernam actie. Als ik het nu niet zou proberen zou ik het ook nooit weten. Zo gezegd zo gedaan, stapte ik de Kruitvat binnen. Ik liep twijfelend en een beetje beschaamd, omdat het voor een 25 jarige niet echt normaal is om bij het schap van kunstgebit reinigers te staan, uiteindelijk naar het schap waar de kunstgebit reinigers mij al gewillig aanstaarden. Het was moeilijk kiezen aangezien er wel zes verschillende soorten van wel drie verschillende merken bestonden. Wat ik wel wist, was dat ik hier zo snel mogelijk weg wilde voordat ik op begon te vallen doordat een van de luidruchtige medewerkers mij wilde helpen bij het maken van de juiste keuze voor MIJN kunstgebit. Ik besloot daarom voor het meest opvallende kokertje te gaan. Het was een blauw kokertje: ‘Nieuw: Steradent Active Plus, verwijdert grondig bacteriën en plaque van de metalen delen van uw gebitsprothese.’ Twee voor de prijs van één, mijn dag kon niet meer stuk. Ik rekende (maar) 3,95 af en fietste hoopvol terug naar huis, direct naar mijn wasmachine die ik al gevuld had met witte was. Ik stopte naast het bolletje gevuld met OMO vloeibaar stralend wit de Steradent tablet in de trommel. Ik zette de wasmachine aan en wachtte vol spanning 1 uur en 20 minuten. De wasmachine piepte. Dit was HET moment. Ik haalde de witte was eruit, hing het zorgvuldig aan mijn rekje en keek. Een kwartier lang staarde ik onafgebroken naar mijn netjes uitgehangen witte onderbroeken, hemden, blouse en meer. Het was wit, echt wit! Het fluoriseerde bijna in het licht, straalde en was gelukkig. En ik ook!

Steradent. Mijn redder in nood, mijn rots in de branding. Misschien binnenkort ook die van jou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.