donderdag 16 juli 2009

Gebronsd

De fiets op de pont naar het IJplein om vervolgens de reis voort te zetten naar Durgerdam. De UV stralen probeerden gewillig door te dringen tot de opperlaag van onze huid, heerlijk. Toen M. vroeg of ze de zonnebrand mocht en mij ook wilde insmeren, moest ik opeens terugdenken aan een fragment uit onze reis naar Azië vorig jaar.

"Bij terugkomst in het 'resort' werd met grote verbazing en nog grotere schrik door een van de receptiedames de opmerking gemaakt; 'you turned black today!!!!' Alsof ik een enge ziekte had. Maar dat snap ik wel want voor hun is turned brown al heel erg laat staan turned BLACK! Aziaten houden namelijk niet van bruin, maar meer van wit, spierwit. In de drogisten moet je dan ook oppassen dat je geen whitening lotion koopt.
Het enige wat ik dacht was: 'voor al die inspanning ben ik eindelijk rijkelijk beloond' Oleeee olee bronzeeeeeee en ik kon weer lekker slapen!
Helaas denkt M. daar anders over, want die bekommert zich zeer goed om mijn decolleté'tje (3 keer per dag krijgt hij een smeerbeurt), want ze wil namelijk niet over 15 jaar met een vriendin gezien worden die een gerimpelde decolleté heeft! That's where friends are for!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.