maandag 13 juli 2009

Worst

15.53, de telefoon.


“Lief, ik sta nu met drie worsten in mijn hand, maar welke moet ik nemen?”

“Je bent toch bij de slager, hoe kan je dan met drie worsten in je hand staan?”

“Nee, ik ben bij de Albert Heijn, de slager was dicht.”

“Kut, ok. Welke worsten zijn het, het moet namelijk zo’n salami worst zijn.”

“Nou ja ze hebben hele moeilijke namen, Fuet een beetje Spaans ofzo. En nog meer zoals dat.”

“Het moet niet zo’n droge worst zijn in ieder geval, wel een beetje een zachte zoals chorizo of salami. Dus.”

“Ze zien er wel een beetje droog uit, Jul.”

“Neem jij maar welke je lekker lijkt, maakt mij niet uit.”

“En er staat op het etiket van die Fuet ‘100% varkensvlees, zachte smaak met aanwezige aroma’s door de harde schimmelkorst’, maar er zit helemaal geen schimmel op de korst, Jul!”

“Maakt mij echt niet uit.”

“Oh, echt moeilijk joh, ze lijken van de buitenkant ook allemaal zo op elkaar, behalve dan dat de een schimmeliger is dan de ander. Allemaal van die dunne kleine worstjes.”

“Ja...”

“Ik neem er wel twee, dan is er tenminste één lekker. Maar wel een dure maaltijd zo, moeten we maar voor twee dagen koken, Jul. Moet ik dan ook meer van die vleestomaten kopen?”

“Ja dat moet, maar nu moet ik echt verder. Succes.”

“Ok, dag.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.